Pages

Monday, June 20, 2016

Yoghurt cake met frambozen

En het derde receptje. Ik wou eens een yoghurtcake proberen. En opnieuw vond ik deze op mijn favoriete kookblog. In het recept werd plantaardige olie gebruikt maar omdat ik enkel olijfolie had, heb ik dit gebruikt. Dit zorgt ervoor dat de cake een speciale smaak krijgt. En zeker in combinatie met de frambozen was die zeker geslaagd. 

Wat hebben we nodig:
  • 190 g bloem
  • 10 g bakpoeder
  • 1/2 theelepel zout
  • 230 g yoghurt ( ik heb magere verse kaas gebruikt)
  • 215 g suiker
  • 3 eieren
  • 1 eetlepel citroensap
  • 120 ml olie
  • 1/2 theelepel vanille extract
  • 255 g frambozen (als het diepvriesframbozen zijn: deze moeten niet ontdooid worden)

Plan van aanpak:

Eerst de oven voorverwarmen op 175 graden en een tulband bakvorm invetten en bestrooien met bloem.

In 1 kom mengen we alle droge ingrediënten: de bloem, het bakpoeder en het zout.
In een tweede kom mengen we de yoghurt, het citroensap, de eieren, de suiker, de olie en het vanille extract.

De frambozen voorzichtig mengen met een beetje bloem. Dit zorgt ervoor dat ze niet naar de bodem gaan zakken. 

We voegen de natte samen met de droge ingrediënten en mengen er dan voorzichtig de frambozen onder. 

De cake gedurende 40-50 minuten bakken of tot een prikker er droog uitkomt. 





Bron: Smitten kitchen

No comments:

Post a Comment