Pages

Monday, June 20, 2016

Aardbei en rabarber bars

Dit is de tweede traktatie die ik maakte voor het behalen van mijn rijbewijs. Het is afkomstig van mijn favoriete Amerikaanse kookblog. Omdat het rabarber seizoen is, wou ik zeker een gebak met rabarber. Ik vind vooral de combinatie met de aardbeien en de kruimels heel geslaagd. 

Wat hebben we nodig:
  • 80 g havermout
  • 95 g bloem
  • 95 g lichtbruine suiker
  • 1/4 theelepel zout
  • 95 g gesmolten boter
  • 1 theelepel maiszetmeel
  • 1 eetlepel citroensap
  • 15 g suiker
  • 125 g rabarber
  • 155 g aardbeien

Plan van aanpak:

Eerst de oven voorverwarmen op 190 graden en een rechthoekige bakvorm invetten. Ik heb een glazen ovenschaal gebruikt hiervoor.

Vervolgens mengen we de havermout met de bruine suiker, de bloem en het zout in de ovenschaal. Giet hierover de gesmolten boter en meng tot er kruimels ontstaan. Als de kruimels iets te droog zijn, voeg dan nog 1 eetlepel bloem toe. Zet hiervan ongeveer 1/2 kopje apart en druk de rest goed aan op de bodem.

Strooi op de bodem de helft van het fruit en bestrooi dit met het maiszetmeel, het citroensap en de helft van de suiker. Hierover de andere helft van het fruit en de suiker. Strooi hierover de resterende kruimels.

Bak gedurende 30-40 min. Laat goed opstijven in de koelkast en haal de bars er ongeveer 20 min voor het serveren uit.




Bron: Smitten kitchen

No comments:

Post a Comment